اخبار سال ۱۴۰۰

بازدید از منازل خانواده های بی بضاعت توسط مدیر عامل انجمن به همراه مددکار در آذرماه ۱۴۰۰

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان اراک به همراه مددکار انجمن  از منزل تعدادی از خانواده زندانیان بازدید و با اهدای کارت هدیه به بررسی مشکلات آنان پرداختند.

اعزام تعدادی از خانواده های سادات به مشهد مقدس

اعزام تعداد ۴۵ نفر از زندانیان سادات مرخصی رو به همراه خانواده های آنان به مشهد مقدس در تاریخ ۱۴۰۰/۸/۲۲ به مدت یک هفته با همکاری سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور

ایجاد و راه اندازی فروشگاه مواد غذایی و ساندویچی

انجمن حمایت زندانیان اراک با همکاری اداره کل زندانهای استان جهت افزایش درآمد به نفع خانواده های محترم مددجویان اقدام به راه اندازی فروشگاه مواد غذایی و ساندویچی در محوطه بیرون سالن ملاقات زندان نموده است.

برگزاری کارگاه آموزشی کاهش و کنترل خشونت

این کارگاه طی روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ مهرماه سال جاری با دعوت از خانواده های تحت پوشش و با رعایت پروتکل بهداشتی در محل اداره کل زندان ها برگزار گردید.

در این جلسه مشاور محترم سرکار خانم رحمتی  موضوعات کنترل خشونت را در سه حوزه پرخاشگری کلامی و نوشتاری، خشونت خانگی و ضرب و جرح عمدی  مورد بررسی قرار داده و پس از پرسش و پاسخ و استماع مشکلات خانواده های محترم، راهکارهای مناسبی را  در جهت کاهش خشونت خصوصا در برخورد با همسران و فرزندان ارائه نمودند.

توزیع تعدادی لوازم التحریر به مناسبت بازگشایی مدارس

انجمن حمایت از زندانیان اراک به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۶/۳۰ اقدام به توزیع تعدادی لوازم التحریر بین خانواده های تحت پوشش نمود.


توزیع ۵۰۰ سبد کالا بین خانواده های تحت پوشش به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید

توزیع سبد کالا شامل روغن، رب گوجه، ماکارونی، سویا، تن ماهی، قند، چای، بیسکوئیت مادر، شکر، رشته آشی، تن ماهی، یک بسته ماسک و برنجدر روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۶/۲۷به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید

چهارمین جلسه هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان اراک، روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۶/۱۶ در محل دفتر رئیس محترم زندان مرکزی اراک برگزار گردید.

در این جلسه جناب آقای قربانی، دادستان محترم عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان و ریاست هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان، ضمن خوش آمدگویی به اعضا محترم به موضوع معیشت و مشکلات پیش روی خانواده های زندانیان در دوران تحمل حبس سرپرست خانواده و نیز ضرورت اجرای قانون در جهت تامین و ارتقاء  امنیت جامعه پرداختند. در ادامه ایشان از تلاش های تمامی مسئولین  و روحیه جهادی آنان قدردانی و عنوان نمودند، تمام تلاش دستگاه های قضائی در جهت اصلاح مجرم می باشد که این مهم منوط به ظرفیت و امکانات موجود در زندان ها و انجمن های حمایت زندانیان در جهت اشتغال زایی زندانیان و حمایت هر چه بیشتر از خانواده های آنانمی باشد

کاشت و برداشت نعناع فلفلی در محوطه اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی

راه اندازی مرکز نیکوکاری احسان خانواده زندانیان (اراک)

راه اندازی مرکز نیکوکاری به منظور حمایت هرچه بیشتر از خانواده های تحت پوشش این انجمن با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)

توزیع ۷۰۰ پرس غذای گرم بین خانواده های بی بضاعت  زندانیان به مناسبت عید سعید غدیرخم

توزیع ۷۰۰ پرس غذای گرم، مورخ ۱۴۰۰/۵/۷به مناسبت عید سعید غدیرخم اهدایی ازسوی بنیاد محترم غدیر، توسط انجمن   با حضور مدیرکل محترم اداره زندانهای استان مرکزی و با همکاری گروه های جهادی با مراجعه به درب منازل خانواده های زندانیان تحت پوشش

مراسم بزرگداشت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان و مجمع عمومی سالیانه انجمن

مراسم بزرگداشت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان و مجمع عمومی سالیانه انجمنبا توجه به شیوع  ویروس کرونا، در تاریخ ۱۹/۰۳/۱۴۰۰ در سالن جلسات اداره کل زندان های استان مرکزی با دعوت تعداد محدودی از خیرین بزرگوار و  با رعایت  پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعیمطابق ماده ۱۱ اساسنامه در تاریخ ۱۹/۳/۱۴۰۰ در سالن جلسات اداره کل زندان های استان مرکزی واقع در  خیابان آیت اله غفاری، با دعوت از خیرین و معتمدین محترم برگزار گردید.

اولین جلسه هیات مدیره انجمن

اولین جلسه هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان اراک در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۶ در دفتر دادستان محترم و با حضور اعضا برگزار گردید .

بازدید از منازل خانواده های بی بضاعت

مدیر عامل انجمن حمایت با همکاری مدیر کل محترم زندان ها، مشاور امور بانوان و خانواده اداره کل زندانها و رئیس اردوگاه کاردرمانی و آموزی استان مرکزی از منزل تعدادی از خانواده زندانیان بازدید و با اهدای سبد کالاهای اساسی و پیگیری مشکلات مطرح شده از آنها دلجویی نمودند.

اسلام خواه در حاشیه این دیدار ها ضمن تاکید بر ضرورت پیگیری هرچه بیشتر مشکلات خانواده زندانیان به عنوان جامعه هدف، عدم توجه به رفع مشکلات خانواده زندانیان را عامل موثر در ایجاد چرخه جرم  به دلیل درگیری با مشکلات خصوصاً بروز بحران‌های اقتصادی در این خانواده ها عنوان نمودند .

حضور مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان اراک در برنامه (قبول باشه) ۱۴۰۰/۰۲/۰۶

مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان اراک با حضور در برنامه زنده ویژه افطار استان مرکزی با عنوان قبول باشه از ارائه خدمات به ۵۵۰ خانواده زندانی شهرستان اراک خبر داد.

بر اساس این گزارش در جریان  پخش برنامه زنده تلویزیونی ویژه افطار شبکه آفتاب استان مرکزی در سیزدهمین روز ماه مبارک رمضان حسین چراغی مدیر عامل انجمن‌ حمایت از خانواده زندانیان شهرستان اراک با حضور در برنامه ضمن اعلام خبر فوق به تشریح  نوع و شیوه خدمات در حال ارائه به خانواده  زندانیان از جمله خدمات معیشتی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی و…با  کمک  خیرین و  مردم نیک اندیش پرداخت.

توزیع سبد کالا به مناسبت ماه مبارک رمضان

سبد کالای حمایتی با همکاری ستاداجرایی فرمان امام و اداره اوقاف شهرستان اراک در تاریخ ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت به مناسبت ماه مبارک رمضان بین خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان اراک توزیع گردید.

سبد کالا شامل برنج ، مرغ، ماکارونی ، روغن ، سویا ، رب گوجه پنیر بود که بین ۴۵۰ خانواده مددجو توزیع گردید.

اهدای زکات فطریه به خانواده بی بضاعت زندانیان تحت پوشش انجمن

??? انجمن حمایت زندانیان اراک آماده دریافت زکات فطریه، افطاری، سبد مواد غذایی و نذورات  شما مومنان گرامی می باشد. ???

شماره حساب بانک ملی : ۰۱۱۱۰۴۵۰۰۸۰۰۶

شماره کارت بانک ملی: ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۹۷۸۰۹