جشن نسیم مهر،بزرگداشت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان و مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت زندانیان اراک در تاریخ ۹۹/۳/۲۲ برگزار گردید.

مراسم بزرگداشت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان و مجمع عمومی سالیانه انجمن مطابق ماده ۱۱ اساسنامه باستناد وظائف پیش بینی شده در ماده مزبور در تاریخ ۹۹/۳/۲۲آدرس خیابان عباس آباد، ابتدای خیابان میثم، سالن زیتون جمعیت هلال احمر استان مرکزی با دعوت از مسئولین و مدیران اجرائی و قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی، نهادهای انقلابی و خیرین و با حضور ۱۰۰ تن از خانواده های تحت پوشش انجمن با تلاوت آیاتی از کلام اله مجید توسط مددجو بهنام خلفیان و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید:

۱- در ابتدای مراسم حاج آقا چراغی، مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان اراک ضمن خوش آمدگویی به مدعوین و سپاس از رئیس کل محترم دادگستری استان و دادستان محترم عمومی و انقلاب استان مرکزی و تقدیر از نهادها و دستگاههای حمایتی، به تشریح عملکرد انجمن در سال ۹۸، پرداختند.

۲-سپس جناب حجت الاسلام  والمسلمین حاج آقا موسوی رئیس کل محترم دادگستری استان نیز با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و ضمن خیرمقدم و قدردانی از حاضرین، مسئولین برگزارکننده  این مراسم (دادستان محترم و انجمن حمایت زندانیان اراک) ، فرمودند علیرغم انتقاد جرم شناسان و صاحبنظران کیفرشناسی و ایرادی که به مجازات زندان دارند و آن اینکه به یک اصل حقوقی خدشه وارد میکند و آن اصل حقوقی، شخصی بودن مجازات است . امروزه زندان یک مجازات محوری است و مجازات ها شخصی نیستند و در این خصوص شخص زندانی به تنهایی، آسیب نمی بیند و خانواده و اطرافیان او نیز درگیر مشکلات جسمی، روحی و روانی جبران ناپذیری خواهند شد و متاسفانه در قانون ما این خانواده ها نادیده گرفته شده و بودجه ای نیز برای کسانی که سرپرستشان را از دست می دهند در نظر گرفته نشده است و این درحالیست که خانواده نقشی در بزهکار بودن مجرم ندارد. در ادامه ایشان با اشاره به آیات و روایات وارده از قرآن و ائمه اطهار ( ع ) در خصوص حمایت از خانواده زندانیان و آثار مفید آن در جامعه از نظر اسلام مطالبی ایراد و از سلوک حضرت فاطمه (س) اولین شهیده عدالت و شیوه بخشش آن بزرگوار توضیحاتی فرمودند. ايشان از تمامی آحاد جامعه خواستند بـه منظور رفـع مشکلات مددجويان وخانواده هاي بی پناه آنان اهتمام نموده و در اين امر الهی شريک باشند. و خصوصا، صدا و سیما و هنرمندان را موظف به تبلیغ و اطلاع رسانی مشکلات و سختی های این خانواده ها نمودند. ایشان فرمودند دغدغه دستگاه قضاء آزادی زندانیان است و این مهم در سال جاری با حضور جناب آیت اله رئیسی، رئیس محترم قوه قضائیه صورت پذیرفت.

۳-در ادامه برنامه ۷ نفر از نوجوانان گروه برنا به سرپرستی  آقای طالبی از مسجد سیدالشهدا و در مدح حضرت علی (ع) سرودی اجراء نمودند .

۴- حاج آقا اکبری سرپرست محترم اداره کل زندانهای استان مرکزی و نائب رئیس انجمن حمایت زندانیان نیز ضمن خیرمقدم به مدعوین و قدردانی از رئیس کل محترم دادگستری استان و دادستان محترم عمومی و انقلاب استان مرکزی و روحانیون محترم در خصوص تاریخ برگزاری مراسم که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود و هدف برگزاری جشن نسیم مهر و ماهیت برگزاری آن توضیحاتی فرمودند و ضمن تایید و تاکید بر سخنان رئیس کل محترم دادگستری استان، فرمودند که تمام ارگان ها و سازمان های مربوطه بایستی سعی در برآوردن نیازهای اولیه خانواده های مددجویان نمایند تا زمینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بین آنها فراهم شود و جامعه دچار مشکلات بیشتری نشود و از آنجا که بودجه دولتی به انجمن ها تعلق نگرفته است ،  همکاری و اتحاد مضاعفی را  برای ایجاد املاک و مستغلاتی برای انجمن حمایت زندانیان اراک به نفع خانواده های بی بضاعت زندانی مد نظر قراردهند و استقلال و پویایی انجمن را در رفع مایحتاج ابتدایی به کمک مسئولین محترم و خیرین بزرگوار خواستار شدند.

۵-آقای مهدی محمدی یکی از بازرسین محترم انجمن نیز با ارائه گزارش مالی انجمن در سال گذشته عنوان نمودند خیرین و مردم نوعدوست میتوانند با واریز وجوه نقدی خود به حساب شماره ۰۱۱۱۰۴۵۰۰۸۰۰۶  نزد بانک ملی ، انجمن حمایت زندانیان این شهرستان را برای کمک به خانواده مددجویان یاری دهند.

۶-همچنین در این مراسم با اهداء لوح تقدیر که از سوی هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان تهیه شده بود از خیرین بزرگوار و کارکنان محترم انجمن تقدیر به عمل آمد.

۷- جهت انتخاب دو نفر بازرس از بین کاندیداها رای گیری به عمل آمد و از بین ۳ نفر کاندید ۲ نفر حائز اکثریت آرا شدند.

۸- اجرای سه ترانه توسط خواننده اراکی جناب آقای احمد برخورداری در وصف ایران، لحظاتی شاد و با نشاطی را برای مدعوین و خانواده ها ایجاد نمودند.

۹- در انتهای  مراسم خیرین محترم مبلغ ۲/۵۰۳/۰۵۹/۰۰۰  ریال به انجمن اهداء نمودند. و بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز آمادگی خود را جهت پرداخت دو میلیارد ریال  تسهیلات بصورت وام برای خانواده های زندانیان، اعلام نمودند.

۱۰- در پایان نیز به تعداد ۱۰۰ نفر از خانواده های زندانیان که در مراسم حضور داشتند، به هر یک  کارت هدیه به مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ ریال پرداخت گردید.