هشتمین جلسه هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان اراک در تاریخ ۹۹/۱۱/۸ سالن جلسات اداره کل زندان های استان مرکزیبرگزار گردید.

ادامه مطلب …

در ابتدای جلسه جناب آقای اسلام خواه، مدیرکل محترم اداره زندانهای استان مرکزی، با تسلیت سالروز رحلت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت ام البنین سلام الله علیه مادر قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام را تسلیت و حضور اعضا را خیرمقدم گفتند. ایشان در سخنانی فلسفه وجودی انجمن حمایت زندانیان را حمایت از خانواده ایشان دانسته و ضرورت حمایت از  قشر آسیب پذیرخانواده زندانیان را مورد تاکید قرار  دادند. وی  در ادامه خاطرنشان کرد؛ با زندانی شدن فرد مجرم، همسر و فرزندان وی دچار مشکلات مالی و معضلات اجتماعی می شوند و ایجاد درآمدزایی ثابت و راه اندازی کارگاه های تولیدی خانواده محور را عاملی مهم برای تحقق اهداف بیان نمودند.

دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان، جناب آقای دکتر قاسمی، در ادامه این نشست پس از استماع گزارش اعضای انجمن حمایت با تسلیت رحلت حضرت ام البنین و گرامی داشت ویاد و خاطره شهدا در آستانه آغاز دهه فجر انقلاب بر تعامل همه دستگاه های اجرایی برای کاهش معضلات اجتماعی و اهمیت توسعه برنامه های تولیدی و درآمدزایی برای کمک به خانواده نیازمند زندانیان تاکید نموده و فرمودند، نگاه ما در این رابطه، حمایت از فعالیت های تولیدی و اشتغال مولد است و الگوگیری از روشهای موفق برای بهبود و ارتقا فعالیت های اقتصادی انجمن حمایت رویکردی مهم است و اینکه انجمن ها در جهت اشتغال خود خانواده ها، خصوصا با کمک گروه های جهادی، اهتمام ورزند. ایشان حفظ حقوق شهروندی و ایجاد امنیت و آرامش اجتماعی را تکلیفی مهم دانسته و شناسایی نقاط آسیب  و تلاش برای پیشگیری از وقوع جرائم از طریق آموزش، توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای خانواده زندانیان را مورد تاکید قرار دادند.